Az

Az

2017. október 22., vasárnap

IKEA falióra hack :)

Az előző bejegyzésben említett Juditu-könyv újra meghozta a kedvem a festegetéshez. Elsőnek a konyha került terítékre, ahol változtatgattam már ezt-azt, de még nem teljes az összkép. Az egyik elem, amin tudtam, hogy újítani kell, az a faliórám, egy teljesen egyszerű, hajdan áttetsző karimával ellátott IKEA-darab. Vagy 10 éve már, hogy megvettem, és az akkori kedvem és kedvtelésem okán rózsaszín-zöld rózsamintás szalvétát kapott decoupage technikával. Többször költözött velem,  míg révbe nem ért Zugoly konyhájának falán, egy, a magasban ottfelejtett szögön, pont ideális helyzetben ahhoz, hogy az előszobából, sőt, még az ellenkező oldalon található ebédlősarokból is rápillanthassak. 

Kis konyhám elég szedett-vedett. Még. De az már kialakulóban volt egy ideje, hogy a domináns fehér mellett a kék, piros és türkizes-mentás árnyalatok jelennek meg itt. Mivel a múltkor egy kéknek mondott, de szerintem inkább menta képkeretet is beszereztem (Fiskbo névre hallgat, tetszetős és olcsó darab) éppen az óra alá, így hamar megszületett a döntés, hogy annak is hasonló színe legyen. 

Íme az eredmény: 

A hobbi boltban kétféle cég akrilfestékei között találtam menta árnyalatot. Mindkettőt megvettem és fel is használtam a kerethez: az alapot a Pentart világosabb, matt festéke, a sötétebb foltokat a HobbyLine 43-as számú színe adta (véleményem szerint ez utóbbi hasonlít leginkább a Fiskbo kerethez).

A felület érdessége persze megmaradt, az eredeti szalvétatechnika miatt, ami külön tetszik. Amivel viszont nem voltam megelégedve, az a keret és az óralap találkozása volt. Itt ugyanis egy bemélyedés található, amelybe az ecset nem fér be, de a festék befolyni persze szépen elég rondán tud, és még messziről is virít. 

Nem kellett szerencsére sokáig töprengenem, hamar beugrott, mi lesz a megoldás. 
A nyár folyamán rengeteg vasalható gyöngyöt sikerült beszerezni, voltak olyan délutánok, amikor az egész család ott ült az ebédlőasztalnál, és buzgón gyöngyöztünk - az egyik unokaöcsém például sokáig dolgozott egy Star Wars-ihletésű jeleneten, amit sajnos nem fejezett be. Nem tudom, létezik-e, hogy ekkora mennyiségű gyöngy egyszer elfogy, viszont most pont kapóra jöttek :) 

Türelmesen, Hamupipőke-módra nekiültem kiválogatni a fehér szemeket, és egyenként, gondosan igazgatva, decoupage-ragasztóval az óra számlapja körül futó vájatba helyeztem őket. A végén csak egy csöppnyit aggódtam, hogy fog majd kijönni a kör bezárása, de rájöttem, hogy ollóval remekül méretre szabhatók ezek a kis műanyagok, még csak meg sem törnek!
Végül az akrilfestéket is bekentem a kettő-az-egyben ragasztó-lakkal (a gyöngyöket nem!). 

Az eredmény csudára tetszik. A menta szín tetején vakítóan ragyog a fehér gyöngysor, a számlapot is kiemeli. A gyöngyökkel kapcsolatban ezután több ötletem is támadt :) 

És szinte sajnálom, hogy nincs még egy felújításra váró órám :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése