Az

Az

2017. október 15., vasárnap

Dekor.Álom és újabb tervek :)

Péntek 13 - számomra mindig inkább szerencsés, különleges napnak számít, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy ezen a szép októberi napon kaptam kézhez Varga Judit - Juditu -, egy általam igen kedvelt és nagyra becsült diy és életmód blogger frissen megjelent könyvét, melynek címe: Dekor.Álom.

Este rögtön átolvastam. Azon kívül, hogy a könyv maga igényes és rendkívül dekoratív kiadású (Juditura jellemző fehér-arany-púder színekben pompázik), de többféle technikát és több alap-ötletet vonultat fel, amelyeket böngészve szinte azonnal kigyúlt a fejem felett az a bizonyos izzó. Nem is egyszer. 

Annyi biztos, hogy alig várom a holnapot (most vasárnap este van), hogy napközben benézzek a munkahelyemmel szemközti hobbi boltba némi festékért... És hogy ki lesz a kiszemelt "áldozat"? :) A tavasszal fehérre festett thonet székem, néhány képkeret és a konyhaszekrény egyes alkatrészei...


Szintén a hétvége eseményei közé tartozik, hogy két újabb képkerettel gazdagodtam az IKEA-ból (egy arany színű Silverhöjden és egy kék Fiskbo kerettel), és újra meg kellett állapítanom, hogy szép-szép minden falra applikált képem, de kerettel összehasonlíthatatlanul jobban néz ki. Az arany színűt egy akvarell nyomata kapta, amely szülővárosom jellegzetes épületeit: a sümegi várat és a ferences templom tornyát ábrázolja, és a nappaliban, a 4x4-es fehér Kallax polcom tetején, a falnak támasztva talált helyet.

A kéket a keskeny kis konyhám falára szántam, hogy valamivel fedjem a nagy fehérséget, illetve az össze-vissza lyukdaltságot. Igaz, a lyukakat lehetett volna glettelni is, de gondoltam, inkább megpróbálom kihasználni. A keretet hirtelenjében összeválogatott családi képekkel és tájakról készült fotókkal, egy csokipapírral és egy felvonójeggyel töltöttem meg. Azon kaptam magam, hogy azóta is meg-megállok a fotómontázs előtt, és nézegetem, közben a múlt emlékein mélázva. Azt hiszem, a fotók még az albumoknál is jobb helyen vannak az Otthonunk falán...

Ma pedig gyártottam két újabb montázst úgy, hogy a fal színe és a két ágykeret ismert a képletből. A többit igyekeztem melléálmodni :) 

Az egyik egy nőiesebb összeállítás, cseresznyefával, feketével, hideg szürkével, barackkal és sötétebb pinkkel :) 

A másik már egy páros élethez szól, itt több a meleg szürke, és a barna mellett még az arany szín dominál:  


A nőiességet a virágos motívumok képviselik, az összeállítás kapott egy kis keleti hangulatot is. 

Ezekbe a montázsokba szinte bele tudok szeretni készítés közben. Sajnos annyi szobám sosem lesz, hogy mind kipróbálhassam (legfeljebb másoknál :) ), de ez kell ahhoz, hogy elégedett legyek a végeredménnyel. És még egy fontos dolog: nagyon szeretek másoknak tervezni, és ilyenkor mindig abból indulok ki, hogy ki az, akinek a terv készül. Milyen az ő stílusa, típusa - vagyis milyen ruhákat, színeket látok rajta (ez azt is mutatja, hogy milyen színeket kedvel maga körül), természetesen abban az esetben, ha jól áll neki; valamint: milyen évszak-típusba tudom őt besorolni azok alapján, amit már a korábbi bejegyzéseimben többször fejtegettem. Ilyenkor megfeledkezem arról is, hogy mi az, amit én szeretek - hiszen nem magamnak ötletelek.

Kíváncsian várom, hogy mit szólnak majd a fenti tablóimhoz, amelyek nem annyira konkrétumokat, mint inkább árnyalatokat, anyagokat és hangulatokat hivatottak bemutatni. És közben izgatottan várom az új lehetőségeket is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése