Az

Az

2016. március 13., vasárnap

Színtípusok a lakásban II.

Ma tovább játszottam az évszak szerinti összeállításokkal. Alább az én személyes elgondolásomat és érzéseimet közvetítem, továbbra is amatőr szemmel :)
Lássuk tehát a szín- és anyag hangulatokat négy témára: 

Tavasz 
Érdekes módon mindig ezzel az évszakkal a legnehezebb boldogulnom, talán, mert ez áll tőlem a legtávolabb, annak ellenére, hogy imádom a tavaszi fényeket, a levegő illatát, a virágokat és a hőmérsékletet :)

Ehhez az évszakhoz, a napos, élénk színekhez plexit, műanyagot (persze minőségi anyagból) képzelek el, festett kerámiát, festett fa bútorokat (pl. vintage stílusban), kellemes 100% pamutokat, vidám mintákat. Egy tavasz-konyhában igazán energikusan és vidáman indulhat a reggel :)



Nyár
Ahogy már említettem, ez az én világom :) 

Ehhez a típushoz szerintem a finom, törékeny anyagok illenek, mint a porcelán, a nemesebb fémek: arany, ezüst, és a vörösarany vagy vörösréz. Pihepuha műszőrme, brokátfüggöny, finom lepkeminta, mesebeli álom (ugye, nem vagyok elfogult? :) ).   

Ősz
Ebben az összeállításban beleszerettem a rókás bögrébe. Kékes-mentás színeivel tulajdonképpen vihetem én is, nem? :) 

Kellemes natúr anyagok jutnak eszembe az őszről: simára csiszolt fa, maximum pácolt fenyő, bambusz, agyag, fonott kosár, nemez, hurkolt kelmék, kötött holmik. Már csak egy kandalló hiányzik, hogy mellékucorodhassunk :)


Tél 
Ahogy készítettem, egyre jobban tetszettek a felhasznált tárgyak és textúrák, szinte nehéz volt kezelnem a tobzódást :) 

A télhez számomra a hidegebb anyagok illenek, mint a kovácsoltvas (ami a képen nem jelenik most meg), a fémek közül még az ezüst és sárga arany, üvegek, kristályok, selyem és még a bársony is jöhet, hogy valami lágyítsa az összképet. 
 

A fenti kivonatok mellett (amennyiben ez a szemlélet szimpatikus :) ) azonban továbbra is érvényes a szabály: van átjárás az évszakok között, de mindenhez meg kell találnunk a színek, minták, formák összhangját, a mennyiségek arányát.

Az egyik legközelebbi bejegyzésben számomra kedves színharmóniákat hozok majd :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése